Mulet :)

Det känns som om regnet hänger i luften.......
Dock kan jag meddela att det är skönt ute.
Grannarna plockar på sina hallon buskar. Jag tror aldrig att deras hallon tar slut...

Björnbären är marmeladade. Det blev riktigt gott. På skorpor.....
Äpplena dinglar från ALLA grenarna på ALLA träden... Detta kommer att bli en jobbig höst. Så tillvida, att jag måste plocka upp hundratals kilo fallfrukt.
Svärmors får blir jätte glada till en början, men även dom tycker tillslut att det blir lite mycket....

Jag brukar inte göra äppelmos, eftersom det helty enkelt aldrig äts upp. Dock gör jag marmelad. Äppelmarmelad med vanlilj...... MMMMM

Barnen började skolan igår.
Hemkommna var dottern Mycket besviken.
Deras klass har blivit ihopslagen med ettan. Så fröken hade samtal med ettorna igår, och tvåorna fick vara på fritids.... Besvikelsen var stor.
Hoppas att dom tycker att det blir bättre idag. Dottern var lycklig. Hon får cykla ensam! Hon lät brorsan åka före, så hon fick åka själv....

Sonen hade schema och andra papper med sig hem. Jumpa idag.
Jag tyckte mig höra att dagen hade varit bra.
Klass fyra har inga bänkar. Dom ska ha bord. Och lådor att ha sina saker i. Jag bara hoppas att sonens grejer som har en förmåga att flytta sig:).. kan stanna kvar i lådan.
Engelska är nytt för i år. Dom hade sjungit engelska sånger.... Jag måste lära mig.

Jag lyssnar på Kattis Ahlströms sommar program. Hon sa precis att västerländska barns största bristvara är
TID!!! Med vuxna........
Jag kan inte påstå att jag tog åt mig, men jag tror att jag spar bakandet tills barnen kommer hem......
(anas ett uns av dåligt samvete?) NIX PIX
Sen går det inte att komma ifrån att man alltid kan göra mer tillsammans...

Tack för idag
envanliganna
Bobbadillan

Hej! Jasså det är här du gömmer dig. Bra att du lämnar spår...... Kramen B

Niccan

Ja vi har en förmåga att göra saker var och en på sitt håll.
Vår lille kille tycker om att hjälpa till med att göra sallad till middagen.....det har blivit en sån vana att det inte blir någon sallad om han inte gjort någon..........synd det med........

Det verkar som ni kommer att ha mycket marmelad på Era mackor fram över.........men visst är det kul att ta fram något man gjort själv........känn dig stolt.

Ha det så gott

Kramelikram

Niccan

Anki

Frukt, marmelad, sylt o sånt!! Ingen ting för Anki inte, möjligtvis när jag får av någon annan flitig människa...*ler*. Jag har inhandlat mig Norsk kaviar, den är bara så god!!! Så pratar jag Norska nu, men jag tänkte, jag skriver Svenska annas kanske du förstår mindre en du gör nu. Ja man bara rör till det ju. Kort sagt: jag är ingen bär eller fruktpressare, jag äter dem som de är!! Ja jag har också fallfrukt, äppelkaka, DE E GOTT!!
Kram Anki