Envanliganna is back on track

HÖST:)
Somligapersoner får deppiga perioder på hösten. Jag däremot kan bara njuta.. Tänk att inte behöva ha dåligt samvete för att man inte går ut och bökar, utan kan sitta inne med tv och ljus som sällskap. Dock fick jag en liten deprission när jag försökte titta ut genom de väldigt orena fönstren..
Måste säga till mannen i mitt liv att vi måste göra nåt åt dom. "ju mer vi är tillsammans"..

Som sagt tillbaka. Och jag måste medge att det är lite ringrostigt vad det gäller tangenterna. Inte för att jag var nån super snabb skrivare förrut, men nu går det extremt sakta:(

När jag kom hem i onsdags kväll, ssa mannen i mitt liv att sonen hade frågat om han fick ta bussen till stan tillsammans med sina kompisar.
Mina öron blev förvånade, men vi hade inget att invända.
Så igår var det dags. Han har åkt buss ett par gånger, men då med mig, och alltid har vi ju följts åt dit vi ska.
Han trampade här hemma, och tillslut spännde han brädan på cykeln och trampade iväg till bussen.
Kompisarna hade gått på efter vägen, men R i sexan skulle också åka med, "så jag fick sällskap."

Allt hade gått bra, och till en närliggande affär hade dom också gått och handlat dricka....
Vad blir nu summan av detta? Kan man undra...

Mer pengar.. 12 kr till buss, 30 kr för att åka bräda, dricka 12 kr saltade solrosfrön 14 kr =68 kr veckopengen är uppförhandlad till 30.......
Alltså. Inte köpa solrosfrön varje gång:) Det räcker ju inte iaf, men kanhända åker han inte varje vecka.

Dottern förberedde sig igår kväll med kläder och dyligt. Det var dags att fotograferas idag. Det börjar bli noga hur man ska se ut. Rätta kjolen och tröjan till oj oj. Jag hoppas att hon kommer hem i em för hon skulle hjälpa mig med att baka bullar.
Mannen fyller på söndag. Jag vet inte riktigt vart vi ska sitta, men det får ordna sig efter hand...

Hos mig:
Sol + 14
Dagg i gräset
Kaffe i koppen
Katten ute

Att göra:
Handla. Allt är slut..
läsa en stund
Damsuga köket

Tack för idag
envanliganna
Doris

Jaha, låter som om dina barn börjar bli stora ;0) !
Önskar dig en god fortsättning på helgen och grattis till mannen ;0) !
Kramar, Doris

Anki

Aha, e de det man ska ha sina män till TVÄTTA FÖNSTER?! Vet du, jag är tveksam till om jag har några fönster, jag ser fönsterramarna, men du vet mitt hus ligger ut med en hårt trafikerad väg, ja så kan du ju räkan ut resten själv...pust.
Idag har jag varit på IKEA...oh de e så älskvärt att shoppa. Deppa på hösten!! Nej oj nej, jag ÄLSKAR HÖSTEN, jag är kort o gott höstmänniska vilket innebär att jag får höstkänslor precis som de flesta dödliga får vårkänslor, jag har alltid varit LITE (väldigt lite) annolunda...*fniss*
När barn blir stora o vill klara allt själva. Ja minns när min näst yngste (han är 21 nu) skulle åka till stan själv med en kompis första gången, ja de gick vilse och de tog oss flera timmar att spåra dem, då fanns inte mobieler TYVÄRR!! Nåväl vi hittade dem tids nog.
go fortsättning på helgen.
Anki

Niccan

ÅÅÅÅ jag har hittat dig igen......
Hur är läget????
Hösten är din förstår jag........själv är jag inte riktig freek av hösten......snarare tvärt om.

Men jag kan ju inte skylla på dåligt väder längre för att inte ta mig ut.........har ju skaffat en Malte......och för allas trevnad så är det bäst att han få gå ut i ALLA väder.

Har varit dålig på att blogga det sista....vet inte riktigt varför men nu är jag här igen.....

Ha de så gôtt

Kramizzar

Niccan