Att kunna

skratta tillsammans är viktigt!
Här i familjen hde vi för vana att tillsammans se en film, eller spela ett spel en gång i veckan. Detta har runnit ut i sanden.
Men idag har vi återupptagit den lilla vanan.

KOPPS stod på programmet i dag. Den hade vi inte sett.
Skrattade gjorde vi. Allihop. Inte åt samma saker kanske, men ändå.
Jag tror att man tillbringar för lite tid med varandra i familjen. Jag antar att jag inte är ensam om att tro så.
Det svåra är att hitta tillfällen att ta vara på.... När alla ska göra diverse saker på kvällarna, så blir det svårt. När man som i denna familj har en som jobbar kväll ganska ofta, blir det inte lättare.

Vi räknade ut att det är två kvällar disponibla en vanlig vecka.
Tisdag och torsdag.
Dom andra är upptagna.
Tur att jag är ledig i bland, och att mannen i mitt liv slutar senast 16.30, och har lediga helger!

Over and out
envanliganna
Hasse

Hej.
Men visst är det så att det är trångt i kalendern. Men egentligen så är det en prioriteringsfråga. Jag vet av erfarenhet att om det händer något som till exempel sjukdom i familjen så är det andra inte viktigt längre.
Menh man skall leva som man vill och trivs med men jag upplever att det har kommit en massa andra aktörer som drar i familjemedlemmarna så att man sällan ses.

Kram
Hasse