Det är nyttigt

att vara patient någon gång ibland. Speciellt när man arbetar inom vården.
Igår var det mycket våndande innan jag beslutade mig för att uppsöka vårdcentralen med mitt finger.
Han AT läkaren kunde inte säga om det var av eller inte! så han skickade mig på röntgen. Akutröntgen.
När jag är där blir jag mött i receptionen av en dam som kanske hade jobbat hela helgen, vad vet jag, men glad var hon inte....
När man kommer till ett ställe där man aldrig har varit VET man inte vart man ska ta vägen, det är ju därför man frågar! Då gör det inget om personen man frågar har en possitiv atitys. Men skit i det, jag blev hänvisad till väntrummet där jag väntade i 50 minuter. Bilderna var tagna i ett nafs, av sn T6 student. Dvs sjuksköterske student termin 6. Hon är altså klar till sommaren.
Hennes bemötande var det inget fel på!
Åter igen ut i väntrummet. Klockan tickar, och jag börjar fundera på dottern som kommer halv två....
Och använda telefonen får man inte!

När klockan är 5 i ett kommer äntligen en syrra och meddelar mig att fingret inte är brutet, men rejält stukat, och att jag ska tejpa ihop det med grannen några dagar...

Jag ser framför mig att jag och grannen sitter och dricker kaffe ihop :)

Eftersom jag inte hade väntat mig att åka till USÖ, så hade jag inga parkeringspengar med mig, utan ställde bilen ändå. Herregud, det kostar lika mycket med böter, som att stå tre timmar.... ja nästan iallafall...
Men lyckan är fullkomlig när den inte sitter nån lapp på rutan..

Haha Carpark kanske inte kunde få i gång sina bilar i kylan. Om det var så väl hoppas jag att det alltid kommer att vara kallt!

Idag är det mulet, men 1 grader kallt. Och envanliganna glömde ställa klockan igår.
Jag studsade upp kvarti i ått. rnen fick skjuts, och var i skolan innan dom började tio över. Snabba ryck, men nu vet vi att det går. Ändå hanns allt med......

Sonen ska till badhuset idag. Förra gången blev han ju inte godkänd för att han vinklade ena foten fel..
Hoppas att han kan vinkla den rätt idag:)

Hos mig:
Tvättmaskinen går
Kaffet är uppdrucket
Ska ta hand om tvätten
Kanske läsa lite....

over and out
envanliganna
Niccan

Ja AJJJ vad ont det gör att göra illa fingrarna......hoppas att det läker snart.......
Tråktigt att du fick ett dåligt bemötande i receptionen.......att bli bra bemött där gör ofta att man känner att hela besöket blit en aning bättre..........en Charmkurs kanske skulle vara på sin plats.

Ha en bra dag

Kramizzar
Niccan

Doris

Stackars dig att ha stukat fingret !!! Kan du jobba då ?
Läste att mobilen kostade både 350 och 3500, fullt förståeligt att du tog abbonemanget ;0) !
Sköt om dig i snön, detta har ni bloggare i Sverige ju bett om länge ... Ni kan få min snö också, jag vill inte ha den *suckar*
Kramar, Doris