Flera

minus grader var det i morse när barnen cyklade i väg. Snart kommer första snön, och då blir det till att promenera till skolan istället.
Som vanligt har det både för och nackdelar. På minus sidan är det att det tar längre tid att ta sig till skolan, alltså måste dom upp inte mycket, men lite tidigare. Plus är just det att det tar längre tid, så dom är ute lite längre....

Jag var på skoutförsäljning i går. Fyndade 5 par skor för 580 kr. Varav ett par var Sköna Marie, som kostede 250....
Jag köpte nya jobbar skor, och ett par likadana till dottern att ha till sommaren. Medn icke! Dom var för små. Hon kunde ha mina!!!

Nyss när båda stod framför spegeln, konstaterade dom, barnen att dottern är längre än sonen!
Det skiljer bara 17 månader på dom men nog ska det älsta vara störst? Iaf nu när dom är mindre. Kanhända han drar på i tonåren.

På söndag far vi till huvudstaden för att bo på hotell, och gå på museum. Jag tror att alla ser fram emot det lika mycket. Jag har höga förväntnigar på Nordiska museet. Jag hoppas att det vackra höst vädret kan föla oss även till Huvudstaden, och att det blir lite tid kvar, så vi kan gå på Hötorget, och i hötorgshallen.

Hos mig:
-2
vindstilla
solen på väg upp
barnen borta
tvättmaskinen på
kaffet nybryggt!


Hej hopp
envanliganna