envanliganna presenterar stolt

VECKANS MAT:
Måndag: Köttbullar och stuvade makaroner
Tisdag: Tomatsoppa/köttsoppa
Onsdag: Lasange
Torsdag: Fisk och potatis
Fredag: Frukostkorv sås och potatis
Lördag Kyckling och ris
Söndag: Kött sås och potatis.
Made by R.

Jaha, så var det då dags för den sista auktionen för sommaren. Inte mycket folk alls, och en hel del skräp rikare blev vi. Ja, lite fina saker också. Ett bord tillexempel. En fin porslinskanna och ett par ramar.

Barnen tröttnade ganska snart och cyklade i väg mot stora huset. När vi mammor och en pappa kommer dit för att fika är samtliga barn djupt koncentrerade på att städa hönshusvinden. Det ska bli ett tillhåll! Det var det redan på den tiden då mannen i mitt liv gick i kortbyxor, så et var bara att börja damma av det gamla stället.
Det är så roligt och se barnen gå in med liv och lust för ett projekt! Dom slet som djur, och jag ljuger inte när jag säger att det jublades när vi sa att dom kan fortsätta nästa helg!

I helgen har det varit Kvinnersta dagarna. Från första början tror jag syftet med dessa dagar var att visa upp skolan och dess olika linjer. Eller inriktningar som man säger nu.
Jag var besviken. Det var inte alls mycket som visades.
Jaja vad är väl en bal på slottet, när man kan få en cykeltur på 5 * 2 km.. Barnen knorrade lite, men jag sa att det kostade 100 kr att parkera, och det kan man ju ha roligare för! Nu kostade det bara 40, men det sa jag inte förrän vi kom hem :)

Veckan som kommer:
Må kväll
Ti dag
On. ledig ska på data utb..
To ledig
fr kväll
Lö dag
Sö dag

nattinatti.

Och du Anki, L sa att du hade tur. Sista platsen på kursen gick till dig!

envanliganna