När

alla mina semesterddagar var slut, kom solen.. Jaha. Bara att glädjas för de andras skull...

Igår var vi i Lerbäck på teater. Vi såg deras uppsättning av Narnia. Väldigt bra! Trots den lilla regnskuren.
När vi kom hem förstod jag att vi kunde skratta oss lyckliga. Här hade det regnat mer eller mindre hela eftermiddagen, och det hade varit strömlöst etttag. I morse såg jag i tidningen att det hade gått fram en tromb bara en mil från mig.. Huga. Tur att jag inte var där.

Sonen som vi har har varit harig med vatten minst sagt. Ett år tvingade jag honom mer eller mindre att bada i sjön.. Förra året när vi badade gick det bättre. Och i år glöter han som en fisk. Jag trodde aldrig att han skulle slänga sig i från bryggan!
Dottern har alltid varit lite mer försekommen, så när det gäller henne har jag aldrig varit orolig..
Jag och min familj har under den gångna helgen mer eller mindre bott på bryggan, och nu jobbar jag bara måndag tisdag, sen är jag ledig, och jag tror att vi åker tillbaka på onsdag kväll. Det får dock barnen bestämma, för jag tror att dom tyckte det var skönt att komma hem!

På onsdag ska jag ta med mig Mannen i mitt liv´s kusin på ekiperings runda. Det gjorde vi förra året. Alla var nöjda.

Veckan som kommer:
Måndag kväll
tisdag dag
onsdag ledig, stan
torsdag ledig caffé
fredag ledig
lördag kväll
söndag dag

Kan tyckas vara en ganska snäll vecka!
hejhopp
envanliganna