Soprt?

Är speedway en sport? Självklart hävdar majoriteten av folket, men jag är inte lika säker...
Vänstersväng 4 varv i en hiskelig fart på en maskin utan broms och bara en växel.....
Lördagns GP på Ullevi var en tillställning med mycket uteslutningar, och många vurpor. Två slutade med ambulans färd. Vet inte hur det gick...

En annan trist sak är att dom i samband med dessa motor evenemang serverar alkohol! Jag hoppas innerligt att det bara är till publiken..
Denna (publiken) består säkert av minst 80% män. Hälften eller mer var över förfriskade...och hade svårt att komma ut!
Som vanligt had vi vadslagning om vinnaren. Jag min vana trogen satsade 50 kr på Jason Crump. Han har bara svikit mig en gång.... Men nu blev det två..
Ingen satsade på Örebrosonen Fredrik Lindgren!

Tyvärr.
Han gick genom grundomgången obesegrad! dvs 15 poäng, innan semin började.
Att han sen torskade i finalen är en anna sak. Han blev tvåa. Efter Rune Holta. Dock besegrade ´han regerande världsmästaren Nikki Pedersen och självaste Crump.


Vi satt brevid en trappa. En man med hamburgare kommer snubblande ner för densamma, stoppas effektivt av staketet, MEN snopen blev han, när han såg hamburgaren fara över staketet, och han bara hade pappret i handen!
Tur att det inte var sittplatser nedanför!

Barnen har varit med mamsen respektive svåger, och jag tror båda har haft en givande helg:)

nattinatti
envanliganna