I vår vackra vita vinter värld.



Ganska fint är det med snö. Tycker jag. Det värsta med snö i november är att det oftast försvinner och kommer tillbaka om vart annat. Nu har det vitat till sig på backen, och vips så ska det bli 7 grader +. MEN, jag är ständig optimist, och vet att det kommer mera.

Mannen i mitt liv sliter på med sonens rum. Det blir kanon. Han är jättenöjd. Vi har flyttat in honom, så nu återstår lite tapeter, sen är det klart. Det som är kvar sen är att röja.... Hela huset. För när man fixar i ett rum, så kommer det som en kedje reaktion att alla rum blir stökiga. Iallafall hos oss.


När jag var och handlade hittade jag ett fantastiskt kul spel. Med andra ord. Vi har spelat det med mamsen och mina bröder. Men vi ville ha ett eget.
Skrattet var högt i går kväll när mannen skulle förklara spyfluga, och sonen säger kråka!
Eller sonen som ska förklara BH för mannen i mitt liv.... En tutthållare........
Jag tror att vi får försöka ta ett parti i kväll med:)

Matsedel:
Måndag: Köttfärssås och spagetti
Tisdag: Kyckling och ris
Onsdag: Korv och stuvade makaroner
Torsdag: Fisk och potatis
Fredag: Pizza

Igår kväll gjorde jag pepparkaksdeg. Jag tror att jag får göra mera deg.... Det var väldigt vad det var naggat i kanten...

Hos mig:
1 grad kallt
mulet
tvättmaskinen går
Ska köpa present till M som fyller 5 nästa vecka
Avdelningsmöte i dag

Ha en bra dag!
Kram och hej
envanliganna