Så var julkänslan som bortblåst..

Vinden viner och det är flera plusgrader.. Trist. Nu är det bara geggigt och brunt. För att återinföra julstämningen ska jag bubba fram advents ljusstakarna och titta över dom. Alltid när man ställer tillbaka funkar alla ljus, men på nåt magiskt sätt går dom sönder i garderoben under sommaren.. Kanske är det bara hos mig?

Sonens skor är en öm tå. Han ska ha sina jumpa dojjor som han ock farbror A köpte i maj. Det är bara det att dom är använda varje dag sedan dess, och när det är -3 grader och snö så är det inte så bra..
(att jag sällan hade andra skor än jumpa skor med raggsockor i hade jag hoppas att han inte skulle få veta, men det har någon talat om).
Nå väl, ett par CAT kängor kan han tänka sig. OK dom kostar 1200 kr, och det betallar jag inte!
Tradera.........
Skit fina 67 kr+ porto.
För små.....
Grannen som har mindre fötter blev jätte glad!

Leta nya.
Hittar ett par ännu finare, större, och i närheten här! Visar sonen. Jo då sånna är det. Begagnade... Ja men det gör inget..
Vi slår till 400 kr, hämtas!
Perfekt.

En kvinna i Östad har instalerat en övervakningskamera i sitt hem, där hon vårdas av hemtjänsten flera gånger om dagen. Personalen känner sig obekäm.
Har man inte nåt att dölja då? OM jag gör det jag ska, beter mig som jag ska, och är som jag ska, så har det väl ingen betydelse?
Jag kan heller inte säga att jag är emot att bli övervakad på ofentliga platser. Det finns så många sätt som "någon" håller koll på gemene man iallafall.
Kan detta nu minska brott, öka kännslan av att vara säker, så kan jag inte se nåt fel i det.
Övervaka mig gärna på jobbet, om det är tveksamheter. Då kan jag bevisa motsatsen!

Hos mig:
Blåsigt
mulet
katter som sover
tvättmaskinen går
diskmaskinen går

Att göra:
Äta frukost
kolla ljusstakarna
elda
köra barn till badmintonen i kväll

Hejhopp
envanliganna
anki

Hej

Gympadojjor , när dom närmar sig ett visst "slutdatum" i ålder så det man köper och förmanar använder dom inte utan gympaqdojjor så ett tips kyl ned gympadojjorna i frysen så dom är riktigt kalla att dra på sig eller bara sulorna in i frysen.gå gärna en långpromenad så tårna hinner kallna ordentligt och prata gärna om hur varma dina kängor är det löser det mesta ( ibland ) graden av envishet spelar in.kram Anki