Jag har en teori

Om det regnar mycket på sommaren, så kommer det inte regna på hela hösten.. Eftersom jag tror att det finns en viss mängd vått som ska ner!
Nu måste det ju vara lika med den här gula lysande saken på himlen. Den sk solen...
Eftersom den lyser så väldigt, och länge, så måste det vara för att det inte var så mycket sol i somras. Och då kommer det ju inte att bli så mycket sol i vinter.....

Ja vi får se om jag har helt fel i min teori.

En annan fundering jag har är varför lokalradion har börjat med att sammanfatta de lokala nyheterna först ett par minuter innan hel timme dvs innan Ekot´s nyheter. För att sen sända lokala nyheter halv timmar... Jag tycker att det blir tjatigt.
"Men lyssna inte då!!!"
Det får nog bli så... P3 here I come!!
Det blir som med COOP. Min älskade boutiqe som jag har handlat på så länge! Nu har jag lessnat och gått över till Ica Maxi :)
Skam den som trodde att jag var konservativ..

Matsedels tillverkningen fortsätter. Jag gjorde veckans, och dottern blev sur över att hon inte fick vara med. Men gör nästa veckas då sa mannen i mitt liv. Sagt och gjort tjipp tjopp så hade hon fixat vecka 41!
SÅ här kommer två veckors mat.. Det blir tungt i vagnen......
V40.
Må: Soppa och smörgås
Ti: Kålpudding och sås och potatis
On: Tunnbrödsrulle med korv o mos
To: Makaronpudding och lingon/ketschup Hur stavar man?
Fr:  Wook
Lördag -söndag Rester:)

V41 Dotterns vecka
Må: Potatis omelett
Ti: Köttfärsröra... Vad är det?
On: Gegga ( kassler och ris, blandat med sås)
To: Fiskpinnar med potatis och spenat
Fr: Lasange
Lö: Kräfrskiva med Farmor och farfar
Sö: ??

Så. Nu ska jag bara handla allt. Men det är måndag och jag ska åka snart, så det är inte så mycket folk..

Oc du mamma. Jag jobbar på Tisdag eftermiddag, torsdag och fredag dag! Kram

Ha en bra dag envanliganna
Ingemar

Hej Anna!

Ell, i, än, ge, o, än = LINGON, du har tsatav rätt!