Kan man säga

att solen öser ner? Nja, kanske inte, men OM jag säger så så kan ingen missförstå vad jag menar.
Här där jag bor har solen fullkomligt öst ner i flera flera dagar. så även i dag.
Denna dagen var lite speciell på annat vis oxå.
Bröllopsdag. 11 år. stålbröllop.

Mannen och barnen hade förberett middag.
Förrätt:
Krustad med räkmajonäs, gurka och ost ( alá sonen)
Varmrätt:
Grönpepparbiff och kokt potatis ( alá mannen)
Dessert:
Choklad fondu med frukt!
Till detta ett gott Amarone vin från 2006.

Kanhända är det stål i detta hus eftersom mannen i mitt liv faktiskt står ut med att leva med mig :)
Om jag ska vara ärlig, så är jag ganska tjurig mot honom, kanske lite suckig också om man kan säga så....
Han säger att han älskar mig iaf, och det tror jag på!
♥Jag älskar dig, mannen i mitt liv.♥



Sommaren är här. det betyder att barnen jobbar på torsdag kvällarna, tillsammans med mina svärföräldrar och B i cafféet.
Första torsdagen var i torsdags. Varmt var det, men barnen jobbade på och vi satt tillssammans med T & P och drack kaffe större delen av kvällen.
Innan hade vi tillbringat dagen på bryggan, tillssammans med lite böcker och fika. Röda var vi när vi gick därifrån, men glada.
Det gäller att ta reda på varje soldag, eftersom detta som bekant kallas Sverige, och det kan helt plötsligt dundra till och regna i en månad.

Jag jobbar hela helgen och lyckliga var vi över att ha fått instalerat klimat anläggning. Tror ni att den fungerar? Nix. Vi kommer att få kallt lagom till det första regnvädret. Tills dess får vi klara oss med korsdrag så gott det går :)

När vi skulle sova här om kvällen slog det oss som en blixt att sonen fyller om en vecka.. Hej och hå..
Present?
Mat?
Fika?
Tid?

Jag lämnar nästan allt detta till mannen i mitt liv som är ledig som bekant och inte har nåt för sig.......


Hos mig:
20 grader varmt
alla hemma, men på varsin plats
snart kaffe
jobba sent i morgon

Läst bok: Den vite massajen, Corinne H. Rekommenderas
Smärtans hus, Jo Nesbö
Sommardöden, Mons Kallentoft
Hinsehäxan

Alltså har jag på två veckor läst fyra böcker. Ska börja i fortsättningen till den vite massajen. Den vite massajens dotter.

Citat:"man lever bara en gång, och med tanke på hur jag lever är det fullt tillräckligt"
Frank Sinatra

nattinatti :)