Solen gassar

över den delen av vårt avlånga land som jag befinner mig på. Det tackar jag för.
I dagerna tre har den gula runda bollen strålat, och gett iallafall mig solbränna, och lite lagom röda axlar. Men jag såg i dag bevis på att andra än jag hade setat för länge......

Barnen och mannen i mitt liv har badat i Storsjön. Premiären brukar låta vänta på sig tills juni har gjort sitt intåg, men inte i år. Så även barnen med lätt rodnade axlar har fått sin dos med d vitamin.

Morsdag har det varit hela dagen i dag. Jag har berikats med en lampa att sätta på boken och en ny slickepott. Perfekt.  Kaffet var i full gång i morse när jag vaknade, så inte ens där finns nåt att gnälla på.

Tanterna och jag hjälptes åt att sätta upp beachvolleynätet upp och ner och bakoch fram. Men det funkade fint att spela med det i alla fall. Hoppas att vi kan vända det rätt nästa gång, för jag tror att det går bättre då..
Premiären var alltifrån bra!

Nu ska jag ner och prova min nya lampa.
I morgon är det matsedel dags, och jag ska handla innan jag åker till jobbet.

Hejhej
envanliganna