Söndag igen

Veckorna går fort. Fortare när man har saker att pyssla med. Nuhar sista stjärnan tagit plats i förnstret, och i köket hänger julgardinerna. Röda med vita prickar.
Jag tillhör inte den som jular med julgardiner i alla rum.. Barnen har hittills klarat sig med ljusstake/stjärna och jag tror inte dom mår dåligt av att inte ha tomtar på gardinerna..

Dottern spelade teater i torsdags, och dom hade skrivit pjäsen själva. Det var riktigt bra!!! Lillebror gånger två var med och tittade, och lilla lillebror fixade spotify åt mig igen, och jag är honom evigt tacksam!!
Så nu lyssnar jag på Lotta engberg!!! Hennes julskiva är bara så bra :) Tantvarning.....

Pepparkakor blev det i fredags. Barnen fyllde en stooor burk. Gott. Halva degen är dock kvar, ska ta den nån dag.

I går stöpte vi ljus. Det höll på att gå åt fanders. Punka på bilen. Mannen i mitt liv hade tagit med den stora bilen med kärra, så vi hade inte mycket atyt välja på.
Fälg korset passade inte, så efter ett par samtal höll jag på att ge upp. MEN mannen i mitt liv hade ett extar så sonen och jag fixade detta. En ilskety skrapad knoge blev det men vi kunde åka.
Många ljus blev det, gott bröd och god gröt. Fika med smaskig paj stod också på menyn.

Söndag är tipspromenaddag, och volleyboll.
Tipsen blev ett mer rätt än förra vecka, vilket inte är så lysande, så nu ser jag fram emot kvällen!

Hos mig:
Jul i fönstren
Sunes sommar på tv
Vinterdäck på bilarna
3 grader varmt
dimma

hejhej
envanliganna