Semestern

är över för den här sommaren, och jag kan säga att jag har haft det bra. Kanske inte så mycket sol som jag skulle önskat, men bara känslan att vara tillsammans med barnen och mannen utan att fundera över klockan och sömn är semester bara det.
Det enda knöliga med att vara ledig länge är att alla dagarna är slut. och det blir inga nya förrän i januari.... Jag måste vara arbetsgivarens bästa arbetstagare!
När jag förra året skulle vara ledig vid nyår skrattade min chef och sa att det var soprent överallt. Inte ens en komptimma, inte flex ingen semester. Ingenting....
Det blev att ta tjänstledigt :) Kan tro att det blir samma den här gången om det ska vara ledigt..

Imorgon ska vi till Astad och fira en 40 åring. Kul ska det bli. Presenten är klar så nu är det bara klädvalet kvar.. Sonen kommer för första gången att vara ensam hemma, och jag kan medge att det käns lite konstigt.. Dottern kommer med.

Mannenimittliv är i Uppsala på Kickoff. Jag tycker det ligger dumt. Varje år vid den här tiden, så jag kanske skulle ha vant mig. Men det är kort. Från i dag fredag kl 10 till i morgon kl 10... Hårt! Så han åker nästan direkt till Astad på nästa fest.. Jag kan bara dröma om allt jag skulle vilja göra tillsammans med honom på söndag!

Hos mig:
Kaffe
Tvätt
Måste:
Ta bort nagelacket. Semestern är slut...
Fixa våffelsmet till dottern
Tända i pannan
Hämta dottern innan jobbet

Hennes bussar är märkliga. Hon hinner inte till skolan om hon inte åker 7.04, även om hon börjar 8.55. Sen när hon ska hem, missar hon precis  15.20 bussen och får vänta till 16.45, tur att hon kan åka med mannenimittliv :). Men på fredagar slutar hon 12.20 och då går bussen så hon får vänta till 14.20, så vi får försöka turas om att hämta henne om hon ska hem.

Fr kväll
lö dag
sö ledig
må dag
ti on ledig
to kväll
fr dag

hejhopp
envanliganna