Snön ligger vit på taken

och en vanliganna har spenderat lite matttid med att släppa ut och in katterna i bästa svärfarstil.
Eftersom det är så kallt har vi plomberat kattluckan, och då måste ju de små fyrfotingarna släppas ut/in manuellt... Även på natten när mannenimittliv sover som bäst. SÅ upppallrad med ett par kuddar, med glasögonen på näsan framför dom trötta blå läste jag ut boken i väntan på svansisarna som klarade att kissa i kylan..

I kväll ska vi till mamma och jula lite, så skinkan fixade jag nu på morgonen. Det blev inte igår, för pappa kom susande senare än det var tänkt, och stannade därför längre. Trevligt!
Innan det ska vi dock klä granen, men det tar vi när mannenimittliv kommer hem från jobbet.
Vi var på Vågen Gallerian.. (Kolla J, jag skrev inte gamla Åhlens) och införskaffade hans sista klappar. Eller om det kanske var alla, för det blev en hel del.

Julafton ska tillbringas i huset och bara i huset. Bara 4 personer och några djur. Skönt, annorlunda och inte ett dugg traditioellt!

A kallade mig Anna Montazami... kanske det, men A, så jäkla tofsig är jag väl inte?
Ser fram emot:
Glögg kväll med L, nästa vecka
Bastu snack med A 3/1
JULAFTON
Min födelsedag :)
Knytis hos moster

Hos mig:
Alla vakna tända äro ljusen
allt klart
kaffe

God Jul
envanliganna
A

God helg på er

Nej det är jag som står för tofsarna !!! Jag har fått min egen montazami morgonrock i flecce leopardmönstrad!!! med tofsar på !!! så det får man av sina grannar i julklapp och den är hemma sydd förskläcklig dock varm!! du får se när du kommer..

vad glad jag är att jag inte är på öland !!

Kram A