Fönster

måste man ha i ett hus för att det ska komma in ljus. Att dessa måste målas, slipas putsas är för mig en fråga om varför.. Kan man inte komma på att bygga fönsterbågar i plast som är underhållsfri? Kanske finns detta redan, men till årt uråldriga hus, måste dessa tingestar specialbeställas, och det är dyrt och omständigt. SÅ mannenimittliv slipar målar och lagar.... Innebär att förnstren är mjölkvita på utsidan, och helt omöjliga att titta ut genom (och se in genom :) )
Måste alltså putsas i år!
FAN!!!!!!!
Måste ringa nån firma som fixar..

Sonen har varit till banken i dag och satt in pengar. Han sparar till ett moppekörkort, och jag kan bara glatt konstatera att grunden är klar. Mycket klar. Dryga 3000 sitter där och bara väntar på att föröka sig. Moppe är en senare fråga.

Själv har jag varit på Smultrongården och inhandlat present till AM som av nån konstig anledning fyller tant till hösten! Grattis redan nu. Bara att förbereda sig:)

Annars har dagen varit lugn och stillsam. Böckerna jag väntat på kom till COOP, och får hämtas efter 17... Så jag tar dom i morgon när jag hämtar dottern. Så det var bara att ta hem en till bok från storytel och njuta..
Ja lite friidrott blev det också..

I detta jämnställda hus är det nu mannenimittliv som står för matlagandet, av den enkala anledningen att jag höll ut längst med att låta bli och gå in. ^^

Dock åker han på maten i morgon med, eftersom det vankas lassange, och detta är hans paradgren Puss♥

Imorgon kväll vankas det Kaffe i NB så bilen går dit.
Jag hoppas också att pappa hör av sig om lilla farmor, jag kanske behöver fara dit innan jag åker till Island..

MEN
hos mig
Bikini
soooool
vattenmelon
SEMESTER

envanliganna