Dags att röra på sig:)

När jag på jobbet upptäckte att mina byxor satt sååååå hårt att jag fick märken, bytte jag med sorg i hjärtat till storleken större......

NEDERLAG!!!!!!!!
Det är väl ganska naturligt att man gör så, tar större kläder, men jag måste skärpa mig!!

För många år sedan, kan det vara 8-9 jobbade jag tillsammans med E i Örebro. Hon gick på VV och betalade 100 kr för att väga sig varje vecka. Jag beslutade mig för att köra samma koncept som henne, med points, prommenader och invägning....

Jag vägde 85 kg när jag började, och minskade i rask takt.. För att till sommaren vara nere på 63... (en lång vända med halsfluss hjälpte till).

Jag kände inte igen mig själv, och tillät mig gå upp till 65-68. Där har jag legat sedan dess duktiga jag, men nu är det altså slut med det!!!!!

Om jag erkänner det ofentligt så kanske det går lättare att acceptera. Jag tänker INET banta ner mig igen, men att röra på sig har aldrig skadat någon!!

SÅ prommenad i solen i morse :) kommer göra lika dant i morgon. Det gäler att få in vanan. Jag går inte långt, för då blir det trist, utan en sväng på 20-30 minuter :)

 

På fredag åker vi till Liseberg för att träffa  familjen K som vi inte sett på ett år. Efter en lång dag där åker vi till Tstad och äter midsommarmat.

Kul! Vi ses inte för ofta....


Min chef M ringde i går och bytte min långjobbarhelg till två nätter. Hm, då blir det till att vara nervös igen.... anttjobbet suddas sakta men säkert ut i kanten, men det är här den berömda komfortzonen kommer in. Våga vidga vyerna!

Hos mig:
Sol
Kaffe
ett vaket barn, tror jag
ska jobba kväll i dag
kväll i morgon
och vara ledig fredag, lördag och söndag!
kan det vara bättre???

hejhej alla
envanliganna