funderingar i solen

att vara ledig många dagar är för dom flesta en högt önskad förmån. Jag har den förmånen eftersom jag själv lägger mitt schema.
Lyxigt? Både ock.
Att vara hemma flera dagar i sträck, när alla andra jobbar och går i skolan  lägger en press på att saker och ting ska vara klat när alla kommer hem. men precis som när man är arbetslös, så går dagarna och inget blir uträttat..
I lands bekymmer? Tror det.

Jag har ivilketfall som helst tagit två semesterdagar över första maj, så jag är ledig i helgen. Hade lagt tre jobbarghelger i rad..... Miss.... Miss.
Och detta mina vänner är Baksidan av alla lediga dagar. Helgerna. När samtliga i bekantskapskretsen har sådanna jobb, så att helgerna är lediga. DÅ jobbar jag. Ju mer jag är ledig i veckorna ju mer helger jobbar jag.

Och två semesterdagar tar inte bara två dagar eftersom jag jobbar 75%, utan mer. Detta för att man inte ska kunna ta sina 25 semdagar och bara ledig i flera månader i sträck.
Värt att tänka på när andan faller på..



Sommaren som gjorde sitt intåg i påskhelgen är tillbaka efter en liten dip på ett par dagar. torrt är det och varmt och skönt.

Dottern firar den varma årstiden med att ha korta träningsbyxor :)
Hon har ju som bekant bytt skola, och jag tror att hon har brutit med samtliga av sina gamla kompisar här där vi bor. Inget gemensamt längre. Inte ens med dom två hon tränar med..
Kanske kan denna tystnad vara en kombination av att vara tonåring och att ha skaffat sig ett annat liv. Vad vet jag. Det jag vet med säkerhet är att hon har funnit sig tillrätta i sin nya klass, med massor av kompisar både i den egna och dom andra klasserna. det räcker bra för mig!

Sonen pluggar förfullt till både matte och biologiprov. Han ska få förhöra mig på det sistnämnda, så kanske jag kan lära mig nåt nytt :0.
Även där är det tonåring så det skriker!!!

Hos mig:
Sol
Lax o potatis
ska till backa hallen...

hejhej envanliganna