Ibland är det tur

jatt jag varken är Långsint, eller tungsint. Jag upplever mig själv som rättvis och godhjärtad. Kanske inte så "mogen" i alla avseenden, men dom jäkla tårarna kommer farande fortare än jag hinner hejda dom.
Om man läser en bok, så står det ofta att innehavaren av tårarna håller dom tillbaka med all möda i världen, och lyckas ofta med det. Den konsten skulle jag också vilja lära mig! Förbaskade ögon!!
Så när detär orättvisor/snedfördelningar på ex jobbet blir jag galen. Drabbar det mig blir jag ledsen, men försöker göra det bästa av situationen, så klart. MEN iblandgår det inte. Det går bara inte.
Så efter 6 arbetade dagar, en genomklappning och flera psykbryt är jag ledig ett par dagar och hoppas på att allt har ordnat sig när jag kommer tillbaka!

Den lediga dagen börjar med sällskap av dottern. Nu börjar det närma sig förkylningstider, och jag undrar om jag iinte ska ta en sväng till apoteket.. Eller Cooperiet och inhandla apelsiner. Mannen i mitt liv ger sig av på KickOff, och denna gång på djungeltema. Kolmården står på listan, så jag antar att det ska mockas elefantbajs mellan föreläsningarna. Kvällen ska han tillbring som banan... Nåja, iklädd banandräkt! Bildbevisen lär inte vänta på sig...
Sonens planer på att åka til Jönköping på DH växer sig starkare, och jag har sagt att OM man ska kunna få ledigt för detta!, så SKALL alla läxorna fixas utan tjafs, materialet ska vara med och han ska ha koll! Hur mycket kan jag kräva av en disträ och lite vimsig 15 åring?
"Nej jag vet inte", "Öhhhh Var det idag??"
Zits, sonen i ett nötskal!! Kolla!!
Moppekortet nvänds flitigt, och milen tillryggalägs i snabb takt. Bra Frihet!
Idag ska jag nog plocka ett par kassar äpplen till Mormor och ta en sväng dit. Jag hoppas hon är hemma. Det är hon nog.... Eftersom hon brukar hälsa godmorgon till tidningsbudet.. Kanske ska jag ta med en bulle?
Annars ska jag bara inte göra nånting tror jag. Jo föräldrar mötet i kväll måste jag komma ihåg! Har stämmt träff med Suzana innan så lite skitsnack....
Annars är det ingenting.
Mannen kommer tillbaka på fredag kväll så honom får jag prata med då...
Hos mig:
Kaffemugg :)
ser dottern ckla till bussen
väntar på att sonen ska dundra ner för trappan
11 grader=höst :)
hejhopp
envanliganna