Natten

känns alltid lång om man inte har saker att göra. men hittills har jag sprungit som en lite iller fram och tillbaka till akuten och avdelningarna med patienter som ska läggas in.
Man lär sig nåt nytt varje dag sägs det och det tror jag stämmer.
Jag brukar inte ha problem med att sova efter arbetad natt. Men i dag, eller igår....  vet jag inte vad som flög i mig. Vaknade 11.30 av telefonen och kunde inte somna om.. Besvikelsen är enorm eftersom jag vet att jag har ett par nätter till.. Sätter mig och tittar på skidskyttet tillsammans med mannenimittliv, och lägger mig därefter. DÅ somnar jag som en sten och sover till 18 när maten är klar. Skönt!
Så nu när klockan är 3 på natten är jag inte så trött som jag skulle kunna vart om jag inte sovit ordentligt.


I morgon ska mannen i mitt liv till stan vid ett, så barnen får fixa maten själva. Jag hoppas att jag hinner träffa Lenne innan jag ska iväg i gen, och jag tror att barnen och jag får fixa lite mysfika på kvällen!
Agnes hade bakat en underbart god kladdkaka som jag tog med till jobbet, och om vi har tur, så har hon fixat en till tills i morgon.

Det som är när man jobbar natt är att man har ingen koll på dagens datum... jag har ingen koll på nåt känns det som..

Hos mig:
Jag L och E
Lungt och tyst
Ettpar patienter på akm

Nattinatti :)
envanliganna
Xxtt1984

Congratulations on a job well done. Thanks