Midsommarfirandet

är över för den här gången. Och precis som sig bör var det med blandad kompott vädret fanns till hands! Vi hann äta sill och klara av alla lekar och dotterns finfina tipsprommenad, innan regnat öste ner, för att sedan nästan upphöra så man kunde kliva ut från respektive skydd.
Jag hoppas att alla som var närvarande had lika trevligt som jag.
Familjen G-N invige våran lilla lillstuga och jag hoppas att dom sov bra. det verkade iallafall så.
Mamma band kransar, så den obligatoriska kransfotograferingen kunde gå av stapeln. alla var nu inte lika begaistarde över att fotas med eller utan krans, men jag tror att vi fick med alla! Kameran ligger kvar hos svärföräldrarna, så jag har inte hunnit kontrollera vad jag har och inte har.. Ännu..

Jag fick en present också. Av T. Ett underbart armband att sätta berlocker på, och nu när jag fick det så hängde där ett hjärta. ett rosa! Tack snälla du!!♥

Dessutom har jag denna helg ökat ut min komfortzon betyligt. C hr lärt mig att köra moppe, och om jag får säga det själv så var jag otroligt snabb att lära mig. Nu ska jag bara lära mig tvärbromsa...... det skulle vi ta nästa lektion.. Om jag får låna moppen, sonen fyller ju nästa vecka, och knske lämnar han den inte ifrån sig.

För 16 år sedan, när mannenimittliv och jag var på Barbados, träffade vi ettnygift par från Malmö. Vi umgicks där och fortstte hålla kontkten några år efter att vi kom hem. sen har det bar blivit dom obligatoriska julkorten med domherrar på.. Ända tills idag!
Dom kommer på en liten snabbvisit, eftersom dom är åt detta hållet i landet! Det ska bli jätte kul att se dom. Barnen deras är årsgamla med våra, och jag hoppas att dom har nånting att prata om!! Dom kommer nämligen inte i håg att dom har sets.

Vädret är tråkigt att dikutera, men hurkan det komma sig, att när ag hänger ut tvätten så kommer det en störtskur? Inte den bästa 100 meterslöparen i världen hinner ut för att rädda det som räddas kan...
Så tyvärr får resterande delen av veckotvätten hänga inne. Trist.

Hos mig:
Sitter på altan
Halvklart med lite god vilja. Annars mulet
Sonen sitter här och läser
mannenimittlv sover middag
dottern pysslar uppe
Väntar på gäster

Hejhopp
envanliganna