Jag ska sluta!

med vadå??
Godis?
Bullar?
Sex?
Prommenader?
Mat?
Sola?
Bada?
Busa med barnen?

Näääää...
Jag ska suta gå på HLR utbildning. För efter varje utbildning kommer ett hjärtstopp....
Så oxå denna gång. Komprimera ett, två, tre........ syrgas, check deff! UNDAN!!!

Åh jag tycker det är jobbigt! MEN det är ju tur att vi kan! Men somsagt, jag ska fundera starkt när utbildningen kommer nästa gång, så jag är ledig länge fter.........


Nu är det så att jag har 13 dagar kvar att jobba tills jag ska ha semester! Det är inte mycket. Med tanke på att jag går på semester vecka 24, på sändagen, så är det inte många pass i veckan....
Men innan dess såhar jag en radda av dagar i rad som ajgska tillbringa på jobbet. Närmre bestämt 4 till. Då har ja var på jobbet 11 dar i rad.
Men säger alla... du som aldrig jobbar! Nänä. Jag vet inte det ja.. Om man slår ut min arbetstid på ett år, så kommer den att vara som vilken annan 75% som helst!

Lilla lillhuset börjar ta form i NB, och jag tror att vi får börja planera för taklagsfest. Kan bli en rolig grej nu på försommaren :)
Sonen och mannenimittliv var där i helgen och byggde. Intesonen kanske, eftersom han har köt en moppe, som han övningsåkte  lite på.
Nästa vecka ska han till trafikskolan för att ta förarbevis, och sen är det bara att vänt in den stora degen D då han lagligt får framföra den tvåhjuliga maskinen.

Dottern tillbringade natten lördag söndag tillsammans men vännerna i tält. Kallt tydligen blandat med varmt! Och en massa fåglarpå morgonkvisten... Vackert kan tycks, men inte om man ligger i tältet med en tunn tunn väg mellan....

Hos mig:
mulet och blåsigt
frukosten avklarad för samtliga
alla som ska vara borta är borta
tyst:)

Mat idag: Fisk och potatis och kall ört sås
Planer för idag: Hänga tvätt, aska ur pannan, åka och utbilda mina usk kollegor i data journals nyheter.

Hejhopp