Det här med kontroll

Att det ska vara så himla svårt. Jaganser mig inte vara så mycket freak på detta med kontroll. Kanske beror det på vad det gäller?
På jobbet måste jag ha kontroll på det jag gör och ska göra. Om jag då har någon som har mindre kontroll än jag ( som jag tycker)Hur reagerar jag då....
Jag tycker själv att det går ra, men jag tror andra, eller jag vet att det finns andra i min omgivning som tycker annorlunda. Jag säger inte tt det är fel, dock blir jag tacksam när dessa kansäga det till miginnan helvetet brakar lös, för jagTYCKER mig inte ha koll på allt..
Rörigt??
Barnen då. När dom varsmå var det vårat största ansvar att ha koll på dom.Ju större dom blir, ju mer kan man släppa. Visst??
Men nu när skolan uppamanar oss som föräldrar att hela tiden ta del av deras skoldagar på näter blir det lätt så att man hela tiden ligger stege före och påminner och puffar åt rätt håll. Exempelvis sonens elevkalender på näter som innehåller prov. Har dukoll på provet om två veckor? Visste du att n vecka 47 ska ha.....
Jag måste skärpa mig.
När mannenimittliv och jag gick i skolan fick vi hålla koll på sådanna saker själva. Det var ingen som kunde kontrollera, om det inte var så att det var lapp med hem. Och hur ofta lämnade man den när man blev större??
SÅ kontroll på gott och ont. Sonen ska ju få sina avgångsbetyg, och jag tycker mig skönja en liten förbättring vad gäller ansvaret. Hoppas nu bara att det är så!
Han väntar med spänning på sitt livs frsta lön på riktigt.. För för den ska detköpas biljett till DH. och för att få åka dit, behövs bra stuktur och prov/läx resultat. Annars finns det risk för att man får stanna hemma dom två första dagarna...
Här har stormvindarna som var blåstner dom allra flesta äpplena, så det är bara ettfåtal kvar. Jag var ute och plockade fllfrukt och la in till äppelkaka, och sen har vi lite vinterfrukt kvar å träden eftersom dom sitter
hårdare.
Ledig i dag, och ute på prommenad för första gången på jag vet inte när..
Tänkte dessutom bli bättre på aatt använda tunika/klänning till alla mina fina strumpbyxor :) till vardags!
Hos mig:
Ledig ska hämta dotterns glasögon.. det gick på tre dagar!
Kycklinggryta i kväll
Mannenimittlivtill SÖ
sonen på träning..
Mulnande lite blåsigt, 18 grader
hejhopp
envanliganna