Sverige börjar

så sakteliga återta formen som samhälle efter den låånga sommaren.
Jag kan ringa en myndighet utan att mötas av rösten som säger att Jag är välkommen att ringa tillbaka vecka 33 när Sören har namnsdag jämnt datum, för nu har hela verksamheten ledigt..
Kanske kan man inte tro det, men även jag är en person som gärna skjuter upp saker.. Kanseke inte konflikter, för dom vill jag bränna av direkt ;), men ssamtal som skaringas om tider som ska beställas. tillexempel klipptid. Dottern har bett mig jag vet inte hur länge. Meni går fick jag tummen ur, och snabbt gick det! I morgon. Tack L.
Nu är det bra sonen och jag själv kvar.. Kunde kanske ha kläckt ur mig det när jag ringde??? Men nej då. Nu ska här skjutas up ett tag till, tills vi båda ser ut som troll.
Dom som känner  mig vet att jag inte vrmar speciellt mycket för att planera in saker på lediga dagar. Har det kanske med mitt jobb att göra? Att jag har lediga dagar mitt i veckorna där jag kan uträtta handlande, bakärenden och tvätt?
MEN  nu tror jag vid min svans att jag anar ett litet om än så litet trendbrott hos mig.. Ett par nu ljuger jag.. Flera av höstens helger är redan planerade, bokade upptagna, you name it med trevliga saker. Är det ett steg i att bli vuxen?
Lerbäck, Gardell, Åsaka och Madeira. Där emellan födelsedagar som ska firas.
OM jag skulle sumera sommaren 2012 så här långt eftersom jag fortfarande har semester så kan jag säga att den har varit bra. Solen HAR lyst på mig många dagar. Jga HAR badat mer än en gång. Jag HAR läst mer än en bok. Jag HAR besökt Liseberg. Jag HAR träffat dom jag tycker bäst om. Jag HAR grillar och druckit vin.
Vad jag däremot inte har gjort, utan sparat till hösten, (då var vi där igen, planeringen) är att åka till Ullared. Jag överlät det uppdraget till min man o dottern. Men vänta bara! Till hösten.. Men vänta nu hur lång är hösten? Hur mycket kan man hinna den årstiden när man ska börja ladda för jul, advent och ljusstöpning??
Troligt vis får det bli som det blir.
OXVECKORNA säger mannenimittliv att det kallas. Höstensveckor. Föga tröst till tonåringarna som sitter vid köksbordet och funderar över vart sommaren tog vägen... Mannenimittliv fortsätter : Jo med det kallas så för att alla veckorna fram till jul är hela, nästan. Bra att kötta på... Inget ledigt o så menar jag....
Barnens blick på sin far, oj oj
Som sagt. Risken att bli tjatig är enorm, men jag har några dagar semester kvar, och jag tänker inte göra nånting av dom heller... Solen får lysa på mig här hemma, och jag skrotade en dålig bok. Det är också en sak jag funderat över. VARFÖR fortsätter jag läsa en bok som efter 50 sidor inten tilltalar mig ett dugg?? När jag på fyra dagar inte kommit längre är dessa 50 sidor?
NÄ världen är full av böcker jag vill läsa, så dom här usla böckerna ska jag skänka till Hednamissionen som farmor brukar säga.
Bara att rota fram en ny. Det värsta är att jag har inga som jag inte har läst här hemma, så det blir till att botanisera på Myrorna. Där är det gigantiskt massa böcker för 10 kr. Det värsta är att jag inte vet riktigt vad jag vill ha.
Jag försöker samla på mig boktips, men jag hittar dom sällan. inte där iaf. kanske kan det bero på att dom böckerna är lite älde än just nyutkomna??? Kan det bero på att jag är lite snål??? Haha förmodlogen är det så!
 
Hos mig:
uppklarnande väder, men lite kyligt fortfarande
ska hämta en stek ur frysen till dagens kvällsmat
ska nog sätta en bulldeg. DET var länge sedan det luktade nybakat i det här huset..
hoppar i schorts o linne ;)
tjolahopp