Välkommen till Sommar i P1

Jag kan inte påstå att jag har lyssnat på speciellt många sommar program i år. Dock är det fler nu när jag har en telefon som knappt går att ringa med. Det är iallafall det som den är MINST till för..
Nåväl David Helenius sommar var underbart kul att lyssna på liksom Nanne Grönwall och Anja Persson. Vad som slår mig är att dom spelar så himla dålig musik. Kanske skulle jag ha valt bättre om jag hade varit sommarpratare?
Näää tror inte det. Jag skulle få i hop ett tiotal som var någelunda varierande och kanske önkvärda av alla, men sen?
Och vad skulle jag prata om? 
Livet på landet? Livet som utarmad tonårsmorsa? Mina katter?
Det är en himla tur att jag inte har blivit tillfrågad, för ingen och då menar jag INGEN kan möjligtvis vara intresserad an en förtvivlad tonårsmorsas fanatiska försök att vara till lags, en morsas problematik med att lägga sig i lagom mycket och ta rätt strider. En arbetande kvinnas kämpande för att inte sticka med vikten över 80 kilos strecket UTAN att röra sig mer än det absolut nödvändigaste. En hyfsad normal människas kamp mot köplustens klor som sätter in med jämna mellanrum, eller chokladsuget för den delen.
Och ändå är det i stora drag vad mitt liv handlar om just nu!
 
Efter 4 dagar i paradiset är vi/jag tillbaka på hemmaplan med allt vad det innebär med skitiga kläder hungriga djur och ungdomar och smutsiga golv. Vi avslutade med att träffa familjen K från Åstad. Det brukar bli en max två gånger per år. MEN det är alltid lika trevligt.Jag hoppas att någon annan än jag vill dra ihop till en hejdundrande fest uppei paradiset där alla som var med FÖRR kunde vara med. 
Jag tror att det skulle kunna bli himla roligt.
 
Mannenimittliv börjar jobba i morgon efter 4 härliga och för den delen någolunda solig veckor.Han är nöjd, och jag tror att han har fårtt gjort dom små måstena som han hade på agendan.
Jag för min del har 6½ dag kvar att gotta mig med, och precis som vanligt har jag INGENTING inplanerat. Nu ljuger jag, vi ska på bio. Jag T och flickorna. Det får vi absolut inte glömma!!
 
På semesterna har jag dessutom utökat mitt kuskapsområde med att lära mig köra traktor både framåt och bakåt. Och C har varit vänlig nog att visa mig grunderna i att bcka med släp. Jag ska öva jag lovar, men inte idag!!!
 
Hejhopp