Historien om....

täckena som var för stora för maskinen.
Sonen och jag har mycket bulliga fluffiga täcken som ivi har fått av mamma i julklapp för ett par år sedan. Donm har vädrats gånger massor, men nu tyckte jag det var hög tid för tvätt. 
Jag se mig besegrad av domsamma....
Med milt våld försökte jag få in det ena i tvättmaskinens lilla lucka. Icke! Den stackars maskinen skrek ut sin förtvivlan för att jag skulle förstå, att det gick inte! Hålet var för litet... Det andra täcket som är lite större, förstår ju vem som helst att det inte heller går i, men jag tänkte prova. Det slutade med att jag knappt fick ut det rackarns täcket och somsagt, fick se mig besegrad!
Smart som jag är ;) funderade jag ut att Mormors tvättstuga säkert innehåller en STOR grov maskin som är passande för ändamålet.
Så jag tar med mig alla bolster, tar hissen upp till mormor som bokat tid.
Hon ringer mig lite senare och förklarar att hennes maskiner oxå är för små...
Då undrar jag: För vilka medborgare är dessa täcken till för? Sätt för guds skull upp en skylt med texten:
Köp oss inte om ni inte bor i ett hus där tvättmaskinen tar mer än 7 kg tvätt.
Jag måste nu till kemtvätten och hoppas på att dom kan hjälpa mig....

Den kalla vinterluften har äntligen nått till oss. Jag blir glad när jag ser att termometern kryper neråt 5 10 grader. Barnen kanske inte är lika glada över att frysa i Converse! mitt i vintern, men det finns ju annat att ta på, om man vill vågar o kan..

Jag fick ett sms från Coop:

Grattis, du är en av vinnarna i tävlingen om Biljetter till melodifestivalen. Dina biljetter kommer direkt till dig från Ticnet.

Tack för det! Nu väntar vi med spänning på att se vilket av alternativen vi får. Stockholm eller Nyköping. Jag tror att jag tar med mig Agnes :)
Hon fyller år på söndag, och i dag tisdag ska hon åka till IKEA med farmor o farfar och titta ut en födelsedags present. Jag hoppas dom får trevligt.
Själv jobbar jag andra natten av tre. En extra. Måste skryta lite om min snabbhet.
Blir  uppringd söndag kväll, 21.25. Stämplar in på jobbet 22.02! Snabb :)

Hos mig:
Nattjobb
Kallt ute
Mörkt.
Veckan som kommer:
Tisdag, sova  föräldrarmöte natt
Onsdag sova
Torsdag möte + admin
fredag natt
lördag natt
söndag sova FIRA AGNES!!!!

hejhopp. Envanliganna