Lönedag

för alla Landstingsanställda.
Jag har på morgonen gjort av med mer än hälften bara sådär.
Tandläkaren.... HUTLÖST! Oj då en gammal lagning som har släppt. Minsann DEN bara MÅSTE vi laga! Ny tid OCH 1240 kr... m man lägger i hop det med dagens besöka har dm på mig tjänat 2000 kr. Det kallar jag timpenning...
Det värsta är, att jag kan inte säga emot. Jag vet inte m det förhåller sig så som dom säger... Jag kan bara hoppas att deras bedömning är den rätta. Men 2000 kr!
Sen var det räkningarna. Och jag hjde på båda ögonbrynen när jag såg dotterns faktura....
Jag ska dra ut den och lägga den hos henne. Antagligen blir det hela vägen från trappen till hennes rum!
Utomhus faller nånting från skyn. Små små saker. Snö eftersom det är minus grader ute...
Jag ska ta med lilla mormor polisen ch skaffa nytt id kort, och som tack för hjälpen ska hon tvätta två täcken åt mig. Dom är så fluffiga att maskinen här hemma inte rymmer dm. jag vet inte riktigt hur alla andra gör, men jag ger min till mormor :)
Kanske kan man få en fika också!
Ikväll är det dags fr den årliga AIF festen fr dom som varit aktiva ledare, eller på annat sätt varit delaktiga i någon av aktiviteterna. Å och jag har planerat lekar, ch sen ska det ätas. Maten tar vi från samma ställe som T & M tog sin. Nu ska inte jag ta åt mig den äran, för det har Åfixat, men jag tipsade ;) Så lite kanske....
Nu väntar ledig helg, för att fljas av 1½ vecka med nätter, blandaat med admin pass. Så jag kommer vara osynlig, ilsken ch social dom kommande veckorna.....


Hos mig:
Snö
-2
Ljus
Dotter med studiedag
hejhopp