Frågan är

 
 
Ska jag eller ska jag inte vara som mina föräldrar?
När jag var liten var min mamma allt för mig. Hela min värld kretsade kring henne. Det var hon o jag. Lite senare började jag förstå, att min mamma delar jag med andra.. Hemska tanke. Med mormor, med männen i hennes liv, med farmor.
Då ville jag bli som hon! Vill inte alla flickor bli det? Som sin mamma, när dom är små?
I tonåren var hon den absolut dummaste, pinsamma fulaste och med ofasionabla människa som gick i ett par skor! Jag skulle ALDRIG bli som hon! Och gud sig förbjude om någon sa att vi var lika! Jag skulle ALDRIG bete mig mot mina barn som hon gjorde mot mig!
O det fanns inte på kartan att jag skulle säga samma saker till mina barn, som hon den fossilen sa till mig!!!
Här står jag nu.
Tonårsmamma
Fossil
Pinsam
Klantig
knäpp
you name it
Å vad gör jag?
Jo, jag säger SAMMA saker till mina barn som min mamma sa till mig. Jag kommer på mig själv.. Herre min gud! Jag lovade mig själv....
Dessutom kom jag på mig själv precis när jag klippte upp tyben med hudcreme för att få ut det sista.
ÅÅÅÅÅ PRECIS SOM MIN FARMOR!!!!!
 
När dottern och jag idag pratade om detta  när vi väntade på mat, hör jag mig själv säga att det kommer du också säga till dina barn.......
Men ANNA.... 
Du lovade dig själv..
Klinikfesten igår var kanonlyckad.
Och jag min lyckans ost hade fått låna svägerskans lägenhet :).När jag kom på eftermidagen låg det handdukar, brev och choklad på sängen. Precis som på hotell! Underbara människa 
För första gången på 16 år kunde jag gå till och från festen. Vilken känsla. Inte blev den sämre, när jag i morse kunde gå till jobbet. Kan nog tänka mig att betala en slant för att få hyra in mig nån mer gång!
 
Dottern frös som en hund när jag kom hem. Jacka var prio ett. Så ivväg till det stora köpcentret med sort K och hon hittar en ljuvligt snygg jacka i tredje affären. Pangpris dessutom. Alla nöjda. Och jag hoppas att hon kommer hålla sig varm.
Hos mig:
Trött efter veckan
mätt efter mat från Bamboo
glad över inköpen
 
Åsa

Jag klipper också av tuberna :D Undras om det är nåt mina barn retar sig på ;)Hur som helst har jag ju betalat för innehållet och kommer fortsätta använda till sista droppen :) Ha det gott på den resa som väntar, kram! :)