Jag har

lyckats med många saker. Tro det eller ej. Men en sak har jag misslyckats med å det grövsta.
Detta med att lära barnen att ha rätt kläder för rätt tillfälle.. Det var inga som helst problem när dom var små, och jag la fram, och dom var mer påverkbara. Men nu.
Att man på jumpan inte springer orientering i jeans och converse verkar för min största tonåring som en fullkomlig nyhet. Men snälla du försöker jag.. Men MORSAN, sluta tjata!!!
Tillslut tror jag jumpaskorna åker ner i väskan. När han ska åka slänger jag ur mig, du har väl en tröja att dra över?
Nä, jag kan ha den här (drar i den han har på sig). Nej!! det kan du inte!
Nähä då får jag springa mig varm då..
Herre gud. Nästa gång kommer diskussionen om att åka bräda i jeans.. Ser inte fram mot det meningsutbytet.

Dom gråa molnen hänger över det gula huset, och jag ska dra på stövlarna och gå ut. Gissa vad jag ska göra?
Jeansen är färgade. Blev kanon! Måste bara komma i håg o tvätta en mörk tvätt senare om det skulle vara färg kvar i trumman. Kunde inte just nu bara.. Katten ligger där vattnet kommer ut.

Hos mig:
Kaffe
Morgon TV!
Lena

Lilla Anna; det är just det som gör att man är "morsa" i den delen av barnens liv! Men du, snart är det glömt! ;-) <3