Vem var det som sa

att det var bättre förr? Många säger så, men är det sannt?
Vissa saker kanke men lång tifrån allt.
Nåt som VAR bättre förr var ordspråken, eller vad ska man kalla dom små raderna av fyndiga menigar som stämmer så bra överens med detjag tycker..
 
* Man får göra det man kan med det man har
* Kors i arselet sa kärringen om satte sig på lien
* Nu blir det iallafall varmt sa hon som hade eld i håret
 
Så är det nog. Jag får göra det jag kan med det jag har. jag kan inte förändra här hemma tex, eftersom då skulle tusenlapparna rulla. Frysen är full, då får jag göra nåt med det. Byxorna är trasiga, då blir det till att lappa...
 
Är detta en insikt som blir starkare? Kanske. iallafall periodvis.
Periodare. det är jag i ett nötskal.
På böcker, nyttig mat, på motion, på städning på på på
 
Listan kan göras låååång.
Jag är född lat, och det är också en sak som jag får leva med, och mina närmaste. Vad jag inte kan säga om mig själv, så är det att jag är eoistisk. tror jag. Jag hoppas att mina nära och älskade medlemmar av den innersta ringen känner att jag skulle göra allt för dom. Oftast med resultatet att nåt annat blir lidande.
Våren som var här i helgen vände tillbaka söderut och tog värmen med sig. Jag hade hoppats på att den skulle stanna april ut i första hand, så det på konfirmationsdagen kan vara sol och varmt. Men det verkan vara så att något annat land prenumererade på våren och tog den tillbaka efter att ha lånat ut den.
Blåommorna står stilla och gräset lika så.
Regnet hänge i luften och molnen täcker den stora gula lampan som vi så gärna vill ska lysa.
Kan det vara så att solen har lyst klart?
Den stackarn lös ju tre veckor i sträck i mars, så nu är det slut?
NÄ ..
 
På torsdag besöker viI för att dottern ska få hjälp med håret. nog för att jag har mixtrat en hel del, men hennes får jag inte ge migpå...
Då tackar jag för att det finns andra i våran närhet som hon lämnar sig till.
Fint kommer det att bli :)
 
Ledig idag. 
Vedenska lastas in
tvätten ska sorteras
disken ska plockas in
och jg ska baka en paj till mamsen och dom som kommer på eftermiddagen 
 
Perfekt!
 
Tjopp tjohej
 
Ja just det, som en av mina klasskompisar i nian sa till mig.. : Aldrig har någon gjort så lite, på så långtid, under så lätta förhållanden som DU"
Tackar...