Är det

verkligen slutet på augusti funderade jag över i dag när jag höll på att flyta bort i svettfloden mitt i solen. Dock vägrar jag att gå in eller ta mig ur solen eftersom jag vet att det börjar närma sig den mörka årstiden. 
Njutningsfullt satt jag därför kvar med min bok och all svett i solen mest hela dagen.
 
Att det ÄR slutet på augusti blev jag dremot grymt varse när jag tog in tvätten nyss, och den nästan hade hunnit bli rå. Fast klockan knappt va halv åtta. Så hösten är på väg. Med allt va det innebär.
 
Vi fick besök av Kusin och kusinbarn nu på efetrmiddagen. Alltid lika rolgt och intensivt. Lilla L fyllde fem i förrgår, så intensiv är bara förnamnet.
Jag hoppas få hjälp av J att plocka äpplen när dom är mogna.
 
Annars har den här dagen varit lat. Väldigt lat.
Bilen har inte varit av gården, inte nån avoss andra heller för den delen.
 
Imorgon väntar besök i NB, för att kolla nyaste katttillskottet. En ska flytta hit när dom obligatoriska veckorna har gått :)
 
Hos mig:
tv
lugn o ro