Om jag

hela tiden skulle tänka " aha, jag hjälper X för att få cred och för att alla andra ska tycka mer om mig"
Då skulle det va jobbigt. Väldigt jobbigt.
När jag jobbar, gör jag hjälpinsatser. Många. Jag gör det inte för MIN skull. Utan jag gör det för mina medarbetares skull och framför allt för mina patienters skull.
Jag gör inget för att jag ska vara bättre än någon annan. Eller för att någon annan ska tycka bättre om mig.
Men när jag i dag får det kastat i ansiktet. Rakt och ärligt. Cred till den personen för det, iallafall. så reagerar jag med ilska. När jag blir arg så gråter jag. Tyvärr.
Är det så mina kollegor ser mig?
Avundsjuka?
Ses jag som ett hot?
Ska jag ta skit för att jag är hjälpsam?
För att jag kan anpassa mig?

Nix!!
Bitchen i mig har vaknat!
Och nej jag ska inte vara långsint. Men jag ska tala med vedebörande. Länge!
Det ska jag.
Tack och lov är alla mina andra kollegor fantastiska! Tack för det!!
Tjillevipp
gunn lundgren

hej min duktiga dotter!

du har all kredit för att du reagerar som du gör
jättebra ,sopa ingen skit under mattan ,lös det istället,det är mycket bättre.
jag är så stolt över dig,du är jätteduktig.
kramar mamsen.

Christine

Glöm aldrig att det du gör ÄR bra, och att DU ÄR BRA OCH HJÄLPSAM. Det är bara elaka tungor som säger annat. Är så glad att ha dej som arbetskamrat stor kram till dej <3