Tänk att

två tillsynes likadana mammor, dock med olika förutsättningar, men med barn i samma ålder kan bli glada åt så skilda saker.
Den ena blir lycklig över att barnet/ungdomen kommer hem, och den andra över att barnet/ungdomen åker i väg....
 
Funderat på det bara....
 
Idag har det regnat näst intill hela dan, och sannerligen det behövs. Dock föredrar jag att det är skyfall på natten och fint på dagen. Men eftersom jag inte är nån väder gud, och kan bestämma över vädret, så får jag nöja mig med det som blir. Precis som  alla andra.
Det är bara att konstatera att jag och mannenimittliv har haft en underbar semester. Bilåka och skjutsande till trots.
 
När vi idag åkte till tippen/återvinningen med en kärra skit.. Sa vi till varandra, att längtan efter en utlandsresa inte är lika stark som den var i våras. Tack solen för det!
Sen kan vi ju inte säga att dn inte kommer. Längtan alltså.
Jag hoppas att Londonresan blir av, och att vi kanske kan få till en solresa till våren/hösten nästa år..
 
Livet blir alltid lättare när man har nånting att se fram mot!
 
 
Här hos oss går livet vidare med två 7-16 arbetande vuxna. Det är inte riktigt min melodi.... Jag är tröt som en liten gris på morgnarna, eftersom jag är van vid en xtra sovmorgon mellan varven.
Livet på jobbet snurrar också på som vanligt.
Inga tillgängliga vårdplatser till patienter som står på kö..
MEN hitttills så har alla parter gjort sitt allra yttersta för att patienterna inte ska lida. Och det har lyckats, även om det krävs både list och ännu mera list.
Blondie

Ja, din första mening...så tänkvärt. Med mindre barn kan det vara samma skillnad; den ena mamman (eller för all del pappan) tycker att det tar såå lång tid att natta barnet på kvällen, när det finns så mycket annat som måste göras...medans den andra mamman tycker att det är bästa stunden på hela dagen. En mysig stund och en chans för barnet att få lite tid ensam med ena föräldern.