131118

Månaden som framkallar känslor. November. 
Det finns en förening, novemberdisets vänner. Kanske skulle jag gå med där? Jag tror att det är för dom som liksom jag inte tar skada av mörker, dis och fuktiga dagar som aldrig blir ljusa. 
Somliga är som jag, inte många som jag känner om jag tänker efter.. Men nån känner jag nog, som är lika som jag. Som får fnatt på våren när solen obevekligt visar hur skitiga fönstren är, hur dammig soffan har blivit eller hur skitigt det är i skåpen... 
Har jag levt i det här hela vintern????
Den andra delen människor som är mycket större får höst depression av det som gör mig glad. Längtar sååå efter våren, och kan tänka sig att gå i ide. Gör vad som helst för att den skandinaviska längsta årstiden ska försvinna ur universum... 

Handlade veckans mat idag. Provade nya Coop, och vart inte besviken. Summan slutade på under 600, men då ska det tilläggas att denna vecka är frysrensningens vecka. Fast det är inget fel på blodpudding, gröt eller soppa. Inte om ni frågar mig och min familj. 
Vi st klarat en månad på tusen kronor en gång för nåt år sedan. Men då var skafferiet, kylen och frysen i det närmaste tomma. MEN vi bevisade för oss själva att det funkade. Vi klarade det tillsammans :) 



Jag hade främmande i morse. Vi drack upp nästan 12! koppar kaffe....
Det behövdes inget mer på hela fan, och magen höll!!