..................................

Tjugoförsta november tvåtusentretton
21 november 2013
21 nov 2013
21/11-13
131121
 
Hur jag än skriver det så blir det ingen skillnad.
Det ÄR snart bara en månad kvar till den omdiskuterade, ångestframkallande, röda, ekonomisktavgrundsstora högtiden.
Den mysiga, ljustäta, pyntiga och extremt godisiga högtiden.
JUL
Jul, jul, strålande jul
Räven raskar över isen
Det strålar en stjärna
Mer ju, ge mig mer jul
 
Postlådan behöver nytt fäste för att klara handelns all reklam som ska komma. Det är bara att suga i sig. Vare sig manvill eller inte.
Jag vill. Jag tycker om julen. Jag tycker det är mysigt att vara ihop, sitta och titta på alla bra filmer, äta god mat och förhoppningsvis vara ute i snön.
Snön ja Det snöade lite idag. Bara några fjun, men va gjad jag blev!
På trappen lyser våra fina lyktor och jag tycker det är synd att jag inte kan sitta ute och titta på dom.. Ja det kan jag väl, men det har jag ingen lust med. Då fryser jag ju..
Och DET är bland det värre jag vet, att frysa. Tycker heller inte om å svettas ute..
 
Katterna har förstått att ingen är farligare än nån annan och Sissela å Sally springer som galningar, och jag hoppas att dom snart kn ta sig utomhus och rusa av sig.
Sixten ligger mest och tittar på vispekatterna när dom far runt..
 
I helgen mina vänner är det jobbar helg :)