Att framhålla

sig själv är inte alltid bara positivt. Man kan framstå som dryg och bättre än någon annan.
Men igår sändes det ett repotge på Tvärsnytt, om Giving People som i torsdags samlade in materiel till en behövande familj i länet. Jag blev intervjuad, och trodde såklart att dom skulle intervjua fler än mig.
Så förvåningen var stor när jag igår såg mitt eget ansikte på nyheterna. Sen när min faster gjorde mig uppmärksam på att hon också sett mig blev jag kall.
Slog på rapport play, och attans, där hörde jag och såg mig själv.
Jag kan bara säga att jag är nöjd med mina svar som jag gav. Dessutom tror jag att jag uttryckte mig enkelt och fick fram det jag tycker. Så livslusten har varit framme, och jag hoppas att jag kunde inspirera någon.

Min lediga måndag tillbringade jag i Väderkvarnsbacken med korvgrillning och kaffe samt moster kusiner och kusinbarn. I solen. Innan det hade jag varit och tänt ljus hos I, och hann sedan med en fika på Sveas med bästa T. Sen hem å umgås med dom älskade barnen. Handling och matlagning. 
Så idag är det kvällsjobb som gäller. Helgen visade sig från sin lugnaste sida, och det är bara å njuta av det, för det skiftar snabbt. Så jag har ingen aning om hur det ser ut nu på eftermiddagen när jag kommer.

Vad jag VET är att OS fortsätter, och jag har haft tur att vara mycket ledig när det har varit intressant för svensk del. Jag har sett både damer och herrar tagit guld i stafett, samt kallas lopp. Dessutom har jag en ny favorit, curling. Häftigt. Precision och taktik. Dessutom urfula norska brallor..

Jag tror att herrarna ska spela semi i morgon, hoppas jag kan se det.