Vatten

Hur beroende man är av vatten märker man först när man inget har. Mannenimittliv ropar att han stänger av detsamma, å då måste alla bara gå på toa, tvätta händerna, och hur törstig blir man inte?

Badrummet är obefintligt. Väntar på kakel och klinker. Så nu har vi duschkabin i källaren och får nyttja toan uppe. 
Lite bökigt är det, men absolut inte ogenomförbart. 
Pappa o mannen har slitit i helgen och gjort ett kalasjobb med det lilla lilla men ack så viktiga rummet.
Jag har tillbringat helgen med att få tokspel över att det är sågspån överallt....

MEN nu börjar jag jobba igen, och hoppas att jag kan vara ur vägen.
Sportlovet är över, och vi går in i vanlig lunk igen, ganska länge.. Jag tror att det är vanliga veckor fram till påsk. Är det så?
Påsklovet hos oss är vecka 16 och nu är det vecka 9 så blir det länge.

Fåglarna sjunger utanför fönstret och det blåser, så all snö är borta. Jag skulle tro att det kommer en snöknäpp till. Eller jag hoppas att det gör det, för det har varit lite lite snö.