Varför

När jag går till tandläkaren, gör jag det med en känsla av att jag har klarat mig bra från förra gången. Att hålen har lyst med sin frånvaro, och att tandstenen har hållit sig i schack eftersom jag har använt tandtråd. Flitigt.
Men den känslan får jag inte behålla så länge... Ojojoj har du missat att använda tandtråd?

När jag var och fick fotvård gick jag dit med samma positva känsla, och gick därifrån nästan skamsen och funderade på hur jag har kunnat GÅ på mina fötter eftersom det var såååååååå illa?

När jag vid vissa tillfällen beställt massage, så är det för att jag vill kännamig ompysslad och avslappnad. Jag har inte ont nånstans, inga knutor eller ömmande senor. Trodde jag ja.... Men oj va stelt det var här, och ser man på, har du ont här?? Öh nää

Och så idag när jag hade beställt tid för ansiktsbehandling en födelsedagspresent 😀 gick jag dit med sinnet inställt på en avslappnande och skön behandling, och den första frågan jag får är " vad använder du för produkter i dag?"
Jaaa, svarar jag lite dröjande och försöker komma på vad det var det stod på flaskan från Åhléns.. 
Behandlingen var det inga fel på, det har det inte varit på någon av dom, men jag gick därifrån med en känsla av att behandlaren tyckte jag tog dåligt hand om min hud.
Precis som när jag går från tandis eller fotvården.

Jag antar att dom inte gör det medvetet, men dom ger mig den känslan. Känslan av att inte ta rätt hand om den kroppsdel som är under behandling.

Nåväl
efter en låååång frukost med S en ansiktsbehandling, en massa presentshoppande, så är det fredag kväll. Mannenimittliv har kommit hem från Stockholm, sonen är hemma och vi väntar bara på dottern. Å då lär vi få vänta.. 
Så nu korkar vi upp en röding och slår på spisen och så umgås vi. Präktigt va :)