Kan själv!

Tekniken spelar mig oftast spratt. Men oftast är det för att jag inte läser ordentligt, eller väntar tillräckligt länge. Dock har det dom senaste dagarna skett en liten förädring.. I helgen satt jag med två datorer en kamera och en "lös" hårddisk och förde över bilder!
Hurra!! Änligen.
Min dator la ner för nästan ett år sedan, och ja bytte till mig svärmors mot en surfplatta;) bra byte..
Men fortfarane så varalla och då menar jag ALLA bilder från 2011 och frammåt kvar i den störda datorn. Men jag tog mod till mig och koppade in den och förde över 8432 bilder. Det tog sin mordiga tid, och jag vågade inte lämna den..
När jag ändå var i gång fick kamerans alla 1000 bilder gå samma väg, så NU har jag bilderna på ett säkert ställe, om nu inte hårddisken går sönder, och jag ska bara ordna dom i mappar nån regnig dag...
 
När jag sedan igår blev rekommenderad en NETFLIX serie somalla pratar om bestämde jag mig för att helt enkelt gå mot mina prinsiper och ladda ner/instalera det också.
Tjopp tjohej, det gick som en dans. MEN min engelska är bra, men inte så bra att jag orkar titta på en hel serie på detta språk.
Loggar in funderar och googlar på HUR man ändrar/lägger till undertext. Hinner bli vansinnig och sätter på första avsnittet i vredesmod. Lugnar mig och ser att man ändrar det i nederkant där manpausar..... OM jag säger OM jag bara hade ugnat mig från början och gett det lite tid...
 
Sommaren är mitt i och det är svinkallt. Jag är så glad att jag inte har semester nu, och är så ledsen för dom som har det OCH vill ha sol och massor av värme.
Jag har inte riktigt fattat att jag snart ska ha ledigt, men det är väl för att jag har nytt jobb som jag httills bara älskar!
 
Här går allt som vanligt. Vi jobbar alla fyra.
Kattungarna växer och börjar gå på upptäcksfärd.
Jag börjar känna mig mer hemma på jobbet, och är gla att jag kan bidra med några små saker.
 
Idag ska jag och P skicka iväg ett kort till ett brudpar. Jag kan inte gå till kyrkan för jag jobbar, annars hade vi gjort det!
MEN nu hittade jag världens bästa dikt som vi skickar, och det får duga.
Vad är väl en bal påslottet????
 
Så nu loggar jag in på netflix och kollar ett avsnitt mellan besöken i köket där dottern bakar för fullt!!
 
Tjoho