Lika

varmt som det var i förra veckan, lika kallt är det idag! 14 grader.....
Jag är ledig och passar på att göra absolut ingenting. Nu är ju inte det så ovanligt, men idag stäämmer det.. Jag har läst ut bockerna jag ville läsa, och myrorna hade stängt idag, så jag får klara mig med gamal skåpmat.
Letar på favorit boken över alla. Snäcksamlarna av Rosamunde Pilcher. Jag vet inte hur många gånget jag har läst den. 
 
Lugnet på bygden skvallrar om att det idag är en Efterdag. Tack och lov har jag kommit förbi detta.. och kan njuta av lugnet utan huvudvärk och illamående.
Gårdagens kväll var en orgie i skratt. Vi lärde oss av ungdommarna att vi är O-unga.
Inte gammla, tack för det!
Maten var det heller inga fel på. Ingen traditonell midsommar, utan en med vinkokta musslor, räkor och västerbotttenpaj.
Såklart åt vi matjesill och potatis också, men det var inte det som var huvudnumret :)
 
Nu väntar vi på att dotterna ska komma hem, så vi kan tända grillen och smaska i oss kopiösa mängde kött, potatissallad och melon.
Dock får det nog bli inne, om vi inte ska plocka fram vinterjakorna......