Hopp och förtvivlan

för somliga är steget inte så stort. För andra är det enormt. Var befinner jag mig? Vad är HOPP, och var är FÖRTVIVLAN?
Lev i nuet, ta vara på dagen. Tjat tjat tjat!!!
 
Hopp just idag är att sonen varit på körlektion på trafikskolan och bokat in lektioner och uppkörningstid,och tid för teoriprov.
Alltså har han gjort ett jättejobb innan. Vi har varit duktiga lärare till honom. Det enda han skulle öva på till nästa gång var att backa med lägre fart.. HOPP
Hopp just idag, dottern pratar utan att jag måste fråga henne, håller konversationen flytande. Hopp just idag, en ny ljudbok som är så bra, ett litet glas gott rött, en ledig dag i solen.
Ta vara på det lilla
 
Förtvivlan över att katten Sixten inte finns längre, att det är så tomt. Ingen stor svart barbaskön som lägger sig mitt på morgontidningen.
 
Idag har jag varit på Lindskolan och pratat om mitt yrke för en stor mängd ungdommar mellan 16 och 20 som lär sig svenska. Allamed olika föutsättningar.
Jag fick dom att lyssna. Dom frågade mig saker och vi skrattade tillsammana. 
Dom måste förstå att språket kommer om man pratar med någon som kan.
Vi svenskar har ett ansvar att prata med dessa ungdommar. Hur i hela friden ska dom annars kunna lära sig?
Tack för att jag fick komma!
 
Tvättmaskinen har gått varm idag. Låg lite efter...
 
Gårdagskvällentillbringade jag tillsammans med Bästa T L och E ssamt svåger och svärföräldrar på sannahed. IcaMaxi arena och såg ett kanon Indianerna lag besegra Elit Vetlanda. Hurra
Det är nåt visst med lukten....
Nästa gång hoppas jag att solenlyser ordentlgt bara :)