Varför

innehåller tvätt-sköljmedel så mycket saker som fastnar i lådan där jag ska hälla i detsamma? 
Är det inte meningen att det ska innehålla saker som det blir rent av?
Jo, men det gör det ju, fast äckligt blir det..
Har stirrat på den lådan i fleeeera veckor och i morse avgjorde jag helt ensam att säga upp Inga, eftersom hon trots många påtalningar inte gjort rent.
Nu var det väl inte bara därför hon blir uppsagd. Nä då anledningarna är flera.Exempelvis har hon samlat på oss massor med påsklämmor från köpebröd, som är helt oanvändbara. Ni vet dom vita avlånga grejerna som nödtorftigt håller i hop påsen, sånna har hon samlat i en burk i plastpåslådan men inte rensat... Så imorse när jag skulle ha en påse hade denna låda kommit på kant och alla trillar ut..
Hon har heller inte lagat min tröja som jag har bett om så länge.
SÅ nu får Inga lämna över sin plats till Anna, och jag hoppas att hon gör ett bättre jobb.
Det vet jag redan att hon gör, eftersom tvättmaskinens låda är rengjord, påsklämmorna kastade OCH tvättmaskinen snurrar för fullt. Nice job there 

Som dom andra morgnarna låg dimman tät över huset i morse. Fukten är påtaglig och det känns som om det duggregnar. Men vad gör väl dt? Luften är inte överdrivet kall och det är helt vindstilla.kvarteret ligger i dvala, jag har inte sett en enda granne idag..


Dom som känner mig vet att jag är motionsallergiker, likväl som jag får kli i halsen av trädgårdsjobb..
Men mannenimittliv kom med förslaget att rabatten, nja den föredetta rabatten under köksfönstret ska bli en rosenrabatt som det var en gång i tiden, och då kunde jag ignorera kliet i halsen och vara med. Iallafall så långt som att köpa rosor. Var och en ska göra det den är bäst på..
Så nu har vi (mannenimittliv) Roslagstull höstens fynd i väntan på våren, då fler rosor ska inhandlas, och plattor ska läggas, och och och
Men jag är övertygad om att det blir fint. Med gemensamma krafter 😀
Såhär ser det ut nu

Inte mycket för världen
Men sen så!

Igår hade vi kära svärföräldrarna här på besök. Det är inte så ofta dom är här, som vi är hos dom, så det var jättekul.
Mat å fika
När vi åker dit nästa gång lovade jag svärmor att handla med sushi. Förra sommaren hade mannenimittliv handlat med och jag tror vi mumsade i oss åtta portioner på fyra..

Ikväll blir det rött å ugnsrostade grönsaker, och imorgon och måndag tisdag blir det jobba. På onsdag fyller mannenimittliv och T år, men vi är i Halmstad så vi får äta födelsedagsmiddag där, och fira på torsdag när vi kommer hem igen. Tror jag ska jag väl säga