Stormsteg

Julen närmar sig som vanligt med större steg ju närmre den 24 vi kommer. Samma sak varje gång. 
Farmor säger alltid att det blir jul ändå, och hon har rätt. Varje gång. Jag vill bli lika klok som henne när jag blir stor.
Jag hörde en programledare på radio prata om julklappar. Han ville inte ha kuvert med "ingenting" eller kuvert med bild på att någon skänkt vaccin, kläder eller mat. Han sa att jag vill att dom tänker på mig! 
Kontroversiellt? Absolut!
Många tycker säkert att han är egoistisk. Men det tycker inte jag. Jag vill också ha julklappar med något i som visar att givaren har tänkt. Det spelar ingen roll vad prislappen har varit, men just tanken. Jag tar gärna emot kuvert med gåvobevis andra tider på året, men inte till jul. Jag må vara vuxen, men jag vill också ha klappar.
Tro nu inte att jag alltid bara värnar om mig och mitt, för det gör jag verkligen inte!

Imorse vakande jag med ett ryck, av att katten hade ner ett foto från hyllan ovanför sängen i huvudet på mig....
Tur för henne att jag inte fick blåtira.

Jag har varit hos L idag, och fått massage. Skönt. Sedan åkte jag stadsbuss, det hör inte till vanligheterna, till mormor. Där har dom installerat porttelefon.. Bra, men inte för mormor som inte har koll på hur det fungerar.
Jag hoppas att det löser sig snabbt med flytt för hennes del, för nu går det utför i en rasande fart, och hon behöver mer tillsyn än det hemvården kan erbjuda just nu.

Hos oss på Åsbacken är granen klädd och köttbullarna rullade, paketen inslagna och vi väntar på den stora dagen.