Kärlek

alla hjärtans dag. Valentin dagen. 14 februari

Lenne och jag förlovade oss den här dagen för 23 år sedan. I Närkesberg
Undrar om jag har annonsen kvar?

Kärleken växer också i mitt hjärta när jag iakttar lenne och sonen utanför fönstret. I samspråk. Sonen frågar pappa något, han ler när han svarar. Det är kärlek.
Också när jag ser båda mina barn i samtal med varandra. Eller när jag hör hur dom pratar. Eller lillasyster som frågar storebror om hjälp. Kom i håg att vara rädda om varandra!

Kärlek är också när jag får den varmaste kramen av mamma, mormor eller svärmor. Eller den finaste uppmuntran av svärfar, pappa eller bonuspappa. Kärlek är när jag efter en slitig dag får all uppmärksamhet av Lenne. Eller bara närheten i soffan.
Kärlek är den blöta barnpussen full av dreggel av kusinbarnen.
Eller när den lilla handen tar tag i min och vill visa något

Kärlek från en vän. Ett fint sms, bara ett hjärta på en rad..

Kan också vara blicken från den sjuka människan som jag vårdar, eller tacksamheten från en anhörig.

Krångla inte till det så. Fundera över vad som är kärlek för dig. Ta den lilla känslan och gör den till nåt stort för dig själv. Skit i vad andra säger om just detta.

Idag på denna kärlekens absoluta dag köper jag ingenting. Inga rosor, inge choklad inte nåt..

Jag tycker att just denna dag ska vara utan köphets, kanske kan man köpa en blomma en annan dag?
En dag då allt är tråkigt och enformigt?


 Lite funderingar bara.....