När jag läser

tidningens vädersida, och SMHI´s prognos kan jag inte annat än känna medlidande för dem som verkligen vill att solen ska lysa. Verkligen är beroende av solljuset på sin semester. Dessvärre kan man inte göra nåt. Inte ett skit åt att det ska bli annorlunda. Jo man kan åka till solen förstås, men det är långt ifrån alla som har den möjligheten..
Jag vill också ha sol, men när omständigheterna är som dom är kanske jag får nöja mig med att det faktiskt är uppehåll just nu. Jag har inte semester än på läääänge, så kanske hinner det vända?

Livet på Åsbacken i det gula huset är inte nåt jag klagar på idag. Ensam hemma innan jobbet när alla andra jobbar. En paj i ugnen för att ta med till bästa jobbet, och bästa jobbarkompisarna!
Jag firade ju ett år för ett par veckor sedan, och inte en enda gång har jag funderat på varför jag bytte arbetsplats.
Känner mig uppskattad för det jag gör, välkommen och respekterad för mina kunskaper.

Till helgen ska vi fira en pensionär på Mannenimittliv´s jobb. KUL! Sen går dagarna och vi ska åka till stora staden, till Säter och pappa. Vi ska till Uppsala hoppas jag och inte minst närkesberg.
Dessutom ska vi till Liseberg.
När jag skriver det så ser den inte mycket ut, och det är meningen. Jag vill inte att vi ska ha för många måsten.

MEN idag lever jag här och nu. Sittande på altanen med kaffemuggen medan gräsklipparen gör sitt och pajen gräddar sig läser jag en bok i väntan på jobbet!

Hurra