Black Friday

20-40% billigare
Köp tre betala för två
Köp en få resten gratis
Köp köp kööööööp

Precis som med halloween kommer detta bli en grej som blir stor i Sverige. Vi vill vara som amerikanarna 
och detta kickar i gång julhandeln i USA, så varför ska inte vi i Sverige haka på?

Hemma här är det trötta ögon efter jobbarnatt tätt följd av natt med sjuk mannenimittliv bredvid som har varit uppe en gång i timman hela natten..... Så min sömn kom vid tretiden i morse, och klockan ringde halv sex... Bläääää
Jag är för gammal för vaknätter..

Det sägs att barnbarn är livets efterrätt. Jag kommer inte att få nöjet att bli mormor eller farmor på ett tag, men jag har tur, jag har mina finaste skyllbergsgrabbar! 
När jag knackar på dörren och en fyraåring kommer springande, och ettåringen kommer krypande i full fart, stannar upp och sträcker upp sina armar!
Underbart glad blir jag när jag blir lämnad ensam med de två minsta. 
När fyraåringen hämtar böcker och kryper upp i knät efter en lång promenad.
När storkillarna låter mig hjälpa till med läxor, eller bara vill ha varsin kram.
När kusin T skickar så fina sms så jag får tårar i ögonen.. När pappa skyllberg får glimten i ögat
Då känns det bra. Så underbart bra
Lycka

Ett kort meddelande, vad gör du?
Trekvart senare sitter vi på sushi yama Med varsin tallrik och pratar om allt som tynger oss. Tonåringar, mat, jobb, sex, relationer. Bara sådär.

Nu ska jag försöka rota fram lite empati till min faktiskt riktigt sjuka man, och bita mig i tungan när jag bara vill skrika.. All min empati tar slut på jobbet...