Från ingenstans

kom dom. Funderingarna. Tankarna på vad jag som mamma är kapabel till. Vad jag som mamma egentligen kan åstadkomma. Vad jag som mamma tål.

Bergochdalbana har de senaste åren varit mitt mellannamn. Känslor som ger sken av att vara bra och enkla men på riktigt visar sig vara sotsvarta och alldeles bedrövliga.

Jag har åkt med. Kastats fram och åter, och nu funderar jag på om inte jag också åker på denna bana med mina egna känslor..
Det är inte lätt att prata om vare sig känslor eller kärlek. Om man ska tro alla erfarna visa människor. För min del tycker jag inte att det är så svårt. Inte när det gäller mig själv. Det handlar bara om att hitta någon som orkar lyssna.

Cytologiprov... Är det en känsla? Nej, såklart det inte är, det är en undersökning, ett prov.
Fast känslan av att ha en främmande kvinnas händer och instrument inuti.... Skumt.
Känslorna kommer där, tankar som kanske alltid finns där.
Ett stick, ett obehag som inte går att ta på. En känsla.

Känslan av att sakna någon
Känslan av att vara behövd
Känslan av att vara omtyckt
Känslan av dåligt samvete
Känslan av att höra till
Känslan av att vara bra på det jag gör

Känslan över att vara otillräcklig på många sätt, som mamma, kompis, vän fru, dotter sonhustru you namne it.

Är det depressionsgenen som gör sig påminnd och vill upp till ytan?
Troligtvis
M E N 
Jag ger just dom här känslorna ett par dagar, så lovar jag att vara på banan snart igen


Gunn Lundgren

Men min älskade högt uppskattade dotter du är så bra som du är ,mer än bra ,jag vet ingen tror jag som är så omtänksam ,trevlig och energigivande som du ,men förstår också att till slut ligger man bara ner helt utslagen i en hög .Du är min högt älskade dotter Älskar dig ,kram mamsen .