Hastig och lustigt

Bestämde dottern och jag att vi skulle åka till farmor. På vägen hem från kusin T och underbara barn ringer vi och sjunger för farmor. Besvikelsen i rösten gick inte att ta miste på när vi sa att vin inte kommer. Såi Rejmesrondellen bestämmer vi oss för att fortsätta på riksväg 50 1 timma och en kvart för att vara där.
Glädjen och förvåningen :)
Glädjen över att hon dagen till ära kände igen dottern på en gång.
Smörgåstårta, kaffe och skratt. Vimsiga farmor..
Vänsterarmen i lila gips...
Ser man på, den harde hamnat under vid ett fall för några veckor sedan.
 
 
Nästa gång vi åker ska vi rensa skafferiet.. Det har dotten lovat
Spännande.
Dessutom ska vi ta en vindssväng för att titta på lite kläder som Margot har tagit med hem för nästan 50 år sedan. KAnske finns där något som man kan ha som ett minne, eftersom kläderna förmodligen är aaaaningen små för oss alla.
 
Plankanutmaningen fortsätter som en våg över landet. Så även på Åsbacken.
Igår var det 2.30 som gällde.. Jag rasade i backen efter 2, så jag fick snällt göra om, medans sonen klarade gränsen galant. Jäklar va stark han är. Kahända kan en liten orsak vara att han är måååånga kilo lättare än mamma?
Jag stod förövrigt plankan framför spegeln här om dagen.
Det skulle jag inte ha gjort. Haha ett riktigt hängbuksvin!
 
Mannenimittliv och dottern har rymmt, och jag ska åka och jobba, så det är just nu riktigt lungt i det gula huset.