Vad är det som händer?

Tönt?
Tant?

Mamma hade inhandlat ett par nya gåstavar. Jättefina och svindyra.
Varför ska jag vara sämre?
Skrattande tillsammans med mannenimittliv försöker vi förstå hur i hela friden grejerna man ska ha händerna i funkar. Men HUR SVÅRT KAN DET VA?..
Skitsvårt visar det sig. Jag tror inte vi fick till det, men jag antar att jag kan använda dom lika fullt.
Dottern tittade skeptiskt på mig när jag berättade om dagens inköp.
Typ för tanter över 65
Jag försökte försvara mig, men gav upp.. Det får bli som det blir, det får se ut som det gör. Bara det funkar. Egentligen är det dags för stavarna den sista delen av 4 men jag tänkte att jag kunde få till snitsen?

Idag begav jag mig till badhuset. Tredje gången sedan i söndags, så nu är simdelen färdig.
Jag förundras över alla äldre människor som simmare så lugnt å fint. Det ser så lätt ut.
Alla andra saker har skolan präntat in i huvet på en hur man ska göra, men simma... Det är aldrig någon som berättat om teknik eller andning. Så likt en valross har jag plaskat mig igenom 3000 meter, och klorlukten sitter fast i håret känner jag nu, trots dusch och hårtvätt...
Jag vill inte veta hur Sara Sjöström luktar...

Idag fick det bli köpemat. Sushi till oss och wok till dottern.
Bara för att det är onsdag.

Gårdagen bjöd på intressanta miniföreläsningar som jag tyckte var strålande intressanta. En av thoraxkirurgerna berättade om olika operationsmetoder dör klaff och eller aortaruptur. Tack
Sedan var J F Ludvigsson och inspirerade oss på olika sätt. Många skratt!
Till nästa år hoppas jag att Annaika R Malmberg står för föreläsningen